vineri, 16 septembrie 2011

focul riscă şi câştigă

"În Roma antică, la Coloseum, omul care organiza jocurile sângeroase prin care populaţia era menţinută unită şi paşnică se numea editor. Astăzi, editorii noştri fac meniul crimelor, violurilor, incendiilor, atacurilor de pe primele pagini ale ziarelor" [Chuck Palahniuk / Bântuiţii]

O ştire la Realitatea TV: "focul riscă să se extindă...." Parcă-l şi văd pe foc perpelindu-se să dezlege dilema: "să risc, să nu risc? Cine ştie ce păţesc acolo... Deşi, cine nu riscă nu câştigă! Da, dar mama mereu îmi spunea: nu da vrabia din mână pe cioara de pe gard... Plus că la faza cu cioara risc să apară în presă şi că-s rasist.." Apoi altă ştire: "...au găsit prima planetă care orbitează în jurul a doi aştri solari. Specialiştii avertizează că viaţa pe o asemenea planetă este practic imposibilă." Vai, ce noroc cu specialiştii ăştia (probabil experţi imobiliari), bine că m-au avertizat, să ştiu la ce mă expun, că mă apucasem să-mi fac bagajele să mă mut la doi sori.

Aproape uitasem c-am lucrat un an ca editor la televiziunea asta... Mi-am dat demisia, altfel riscam să-mi pierd uzul naraţiunii: la început mă băgau săptămânal în sedinţă de reeducare, să deprind "limba română pe înţelesul tuturor"... Cel mai mare scandal a fost când am scăpat în prompter terifiantul cuvânt "levantin", caz pe care-am avut perversiunea să-l detaliez chiar în publicaţia trustului (pe atunci), Almanahul Caţavencu / Happy end-ul la români.

Dar iată o ştire cu adevărat importantă pentru cei pe care abisurile cuvântului "levantin" nu îi sperie: mâine [sâmbătă], de la ora 20, voi citi nişte texte la Muzeul Literaturii alături de Bogdan Ghiu, Teodor Dună, Eugenia Ţarălungă, Paul Vinicius şi Marian Drăghici, o seară de poezie şi muzică dedicată Zilelor Bucureştiului :)

Niciun comentariu: