sâmbătă, 30 aprilie 2011

Pândă

mi-a aruncat o privire
ca o minge de ping-pong,
dar atât de uşor încât aproape plana
spre retina mea.
puteam s-o las să-mi cadă în suflet,
puteam fenta sau clipi
dar i-am întors-o-ntr-o doară.
mi-a răspuns cu vigoare,
i-am zvârlit-o-napoi.
mi-a trimis-o iar, cu efect:
privirea făcu o curbă,
cârmind brusc spre mine
să-mi sară în suflet.
m-am lăsat într-o parte
şi-am auzit-o pocnind de podea,
stingându-se-n spate,
destul de departe.
am dat să plec. mi-a vorbit:
atât de lin încât vedeam vorbele apropiindu-se
ca nişte paraşutişti ţinându-se de mâini,
hlizindu-se şi pozându-se înainte să-mi cadă în suflet.
le-am prins ca pe fluturi: ce vreţi?
eram întrebat cât e ceasul.
am aruncat o privire la ceas
şi-am dat să răspund
dar nu făcea să rostesc o minciună.
timpul nu stătea după mine,
şi până să deschid gura deja se schimbase.
am încercat iar, dar el se schimba ne-ncetat
şi de la ochi pân-la gură se putea schimba anotimpul.
aşadar, pentru a prinde ora exactă
era necesară o pândă.
m-am pus la pândă şi-am aşteptat
încordat
am aşteptat
până ce încordarea rodi şi-mi aduse
chiar vocile timpului:
limba mare a ceasului
o întreba pe cea mică ceva
care-n limba noastră ar putea însemna: cât e omul?
iar aia mică i-a zis că
e fără un sfert

2 comentarii:

Yigru Zeltil spunea...

traisca timpul in care ne-am nascut!!
cel putin pana cand va muri moartea de plictiseala...
(deja dau in optzecisme,
si tu stii
mai bine decat mine
cum sa eviti malaxorul de ironii la minut)

Iulian Tănase spunea...

Bun așa.