sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Deșteaptă-te, române, din somnul cel de șist

Am privilegiul de-a fi "curierul" acestui mesaj extraordinar din partea lui Harry Tavitian:




"Dedic această prelucrare după Imnul Național al României eroului nostru Alexandru Popescu. Prin gestul său supraomenesc de a parcurge pe jos 3.000 de kilometri între Ploiești și Bruxelles, el a dorit ca de 1 Decembrie - Ziua Națională a României - să transmită Parlamentului European mesajul nostru: ROMÂNII NU VOR CIANURĂ ȘI GAZE DE ȘIST!"
În montaj au fost folosite fotografii de la protestele împotriva explorării/exploatării gazelor de șist prin fracturare hidraulică - Pungești (Vaslui), 7 dec.2013
Muzica imnului "Deșteaptă-te române" a fost, la origini, o romanță din creația "de lume" a lui Anton Pann, numită "Din sânul maicii mele". La 1848, Andrei Mureșanu împreună cu un grup de revoluționari a pus versurile poemului său "Un răsunet" pe muzica romanței lui Anton Pann. Astfel, s-a născut "Deșteaptă-te române", un imn patriotic cu deosebit impact în popor, în toate cele trei provincii românești.
Urmând metamorfoza piesei lui Anton Pann de la romanță la avânt revoluționar, în această versiune a mea am încercat o sinteză între cele două caractere"

Mă înclin.
.

Niciun comentariu: